Legelőször a SEO kifejezést kell tisztáznunk!

A SEO három angol szó első betűjéből állt össze: Search Engine Optimisation, vagyis keresőmotor optimalizálás, rövidebben keresőoptimalizálás.

Története a keresőmotorok (nálunk elsősorban a Google A keresőmotor) indulására nyúlik vissza.

A Google egyetemek közötti rendszerként indult az Amerikai Egyesült Államokban. Célja az volt, hogy az egyetemi könyvtárban és publikációkban való keresést tegye automatizálttá. Innen is eredt alaplogikája, amely az egyetemi professzorok publikációs "rendje" szerint az a tudományos munka tekinthető a legértékesebbnek, amelyre a legtöbb más tudományos publikáció hivatkozik. Éppen ezért kapott olyan sokáig kiemelkedően fontos szerepet a webes világban a hivatkozás, vagyis a rámutató link.

A gazdasági élet azonban más elveken működik... Ahogy a webmesterek rájöttek, hogy hogyan lehet legyártani rámutató linkek ezreit, és kiemelni a honlapok közül - esetleg érdemtelenül - egy honlapot, úgy kezdett módosítani a Google is a játékszabályokon.

A keresőoptimalizálás tehát egy tevékenységet foglal magában: minden ízében olyan honlapot kell készíteni, amit a Google "szeret", amit előre sorol. A szövegírás ennek a tevékenységnek egy része.