|
|
--KREATÍV ÍRÓI - FORGATÓKÖNYVÍRÓI KURZUS--
Elgondolkodtál-e már azon, hogy megírd a saját forgatókönyved és elindulj vele a saját utadon? Hogy megszólíts embereket a történetedben lévő üzenetek által és hogy hatást gyakorolj másokra? Ez esetben remek helyen jársz, ugyanis:
- Megtanítalak arra, hogy egy ötletből hogyan írj meg egy 120 oldalas forgatókönyvet. Bevált és kipróbált módszerek alapján!
- Segítséget nyújtok abban, hogy jobb legyen a történeted.
- Rengeteg tartalom, ahol megannyi információ vár rád
A tanfolyam különböző online videós leckékből áll és persze vannak letölthető tartalmak, bónuszok.
Életreszóló hozzáférést kapsz a leckékhez és a későbbi frissítésekhez is felár nélkül.
Neked szól ez az online tanfolyam, ha nem vagy tisztában a forgatókönyvírás, prezentáció készítés, regényírás, novellaírás, kreatív írás alapjaival. Ha nem ismered azt a modellt, amit a legsikeresebb szerzők (Steven Spielberg, George Lucas, J.K.Rowling) és filmek is használnak. (Mátrix, Harry Potter, vagy Star Wars, stb)
Neked szól, ha nem tudod mi a:
- Horog jelentősége, és miért kell óvakodni a túlzott flashback használattal, de szeretnéd ezeket jól alkalmazni.
- Ha nem tudod milyen programokat kell használni, de megszeretnéd tanulni a speciális forgatókönyvírói program használatát.
- Ha nem tudod hogyan kell formázni egy forgatókönyvet, és nem tudod hogyan kell megírni egy outline-t.
- Ha nem tudod miért fontos a következő, ami nem más, mint a…
A struktúra fontossága.
Fontos?
Nagyon is!
Jöjjön is erre egy példa egy általam kitalált egyszerű kis történet formájában.
Máté a délutáni alvást követően diszkóba megy. Odasétál egy lányhoz, hogy felkérje őt táncolni. A lány vigyorral az arcán: - Bocsi, de nem! Odamegy egy másik lányhoz, és őt is felkéri táncolni. Elutasítják. Egyik lány a másik után utasítja el. Míg végül zavarában oda nem megy egy csaposhoz aki így szól: - Nem értem, hogy miért nem akarnak velem táncolni! Mire a csapos a mutatóujjával mutatja neki, hogy nézzen bele a tükörbe: Máté így tesz és szemei rögvest kidüllednek, mihelyst megpillantja, hogy arca női sminkben pompázik.
Bár a történetnek nincs nagy mondanivalója, sem hatalmas csattanója, viszont volt eleje, közepe és vége ami működőképessé teszi.
A felépítés határozza meg azt, hogy mikor és mit szeretnénk tudatni a közönséggel.
Gondoljunk csak bele, ha a sorrend rossz (maga a struktúra és annak felépítése) máris borul a bili.
Azaz, ha így kezdtem volna a sztorit: A női sminkben pompázó Máté a délutáni alvást követően diszkóba megy.
Nem jó: Máris lelőttem a poént!
De így sem az igazi: Máté a délutáni alvást követően diszkóba megy. És ott van egy csapos.
Nem jó: Nem volt felépítettség! (a midpoint hiányzott.)
Fussunk neki még egyszer: Máté a délutáni alvást követően diszkóba megy, ahol megannyi lánnyal találkozik a táncparketten. Felkéri őket táncolni és igent mondanak.
Nem jó: Konfliktus nélkül nincs cselekmény ahogy dráma sem! (Syd Field)
Konzekvencia? A struktúra és annak kialakítása rendkívül fontos, erről is szó esik a tanfolyamban. :)
Megjegyzés: A gördülékenység kedvéért nem forgatókönyv verzióban írtam le.
Regényírók is használhatják!
A kurzus tartalma:
A kurzus első szakaszában az alapokkal ismerkedhetünk meg. Ezek közé tartozik a premissza, a vázlatok fontossága vagy a Joseph Campbell által kidolgozott Hős útja „modell”.
A második szakasz jóval részletesebb, mint az első szakasz: Itt szó lesz a horogról, ok-okozati összefüggések jelentőségéről vagy a flashback intelligens használatáról.
A harmadik szakaszban pedig megannyi extra és bónusz tartalom fedezhető fel: Például az, hogy milyen programokat érdemes használnod, de a karakterfejlődésről is szó esik.
A negyedik szakasz pedig letölthető pdf-ek sorozatából áll. Például, hogy hogyan írj outlinet, de a forgatókönyv formátumát is górcső alá vesszük.
Továbbá a kurzus befejezése után automatikusan csatlakozhatsz a forgatókönyvírói Facebook csoportunkhoz.
Vélemények, visszajelzések:
"Remek kurzus, teljesen lényegretörő, rengeteget tanultam Christől." - Durucskó Márton (a kurzusomról)
"A Rosszcsontok egy csodálatos történet, és alig várom hogy ott lehessek a mozipremieren. Ezzel a gondolkodásmóddal, amit Chris képvisel, meglesz. Tudom, hogy meglesz." Cardos Tucian (coach, mentor, oktató)
"Végre figyelmesen el tudtam olvasni a vázlatát. Engem teljesen magával ragadott, én nagyon szívesen megnéznék egy ilyen filmet és egyébként könyvben is nagyon szívesen olvasnék ilyesmit. Szerintem bátran fejlesztgesse, mert sok értéket tartalmaz. Egy laikus szemével biztosan :-) " - egy vélemény az Amazon Prime/Netflix projekt treatmentjéről
"A történet szövése nagyon tetszett, a forgatókönyvszerű formátum is izgalmas volt. Régen olvastam hasonló stílusban.Ami még eszembe jutott, hogy ha a kiskamasz-kamasz-fiatal felnőtt korosztály a cél, én még egy valamennyire illusztrált kiadást is el tudnék képzelni.Nem ismerem a focis regény piacot, de vélhetően nagy sikere lenne." Herczeg-Kiss Bettina miután elolvasta a Rosszcsontokat
"Nagyon tetszett a regény, igazi nosztalgia volt a stílusa, a nevek, a szófordulatok, a dolgok, amiket a főhősök szerettek benne. Nekem visszahozta a 90-es éveket, és szerintem bármelyik korosztály élvezné, az idősebbek újra találkozhatnak a régmúlt világ letűnő dolgaival, a fiatalok pedig megismerhetik ezeket. Hiánypótló regény, nagy szükség van a tizenéves fiúk korosztályában ilyenre! Nem csak azért jó, mert a téma nekik izgalmas és magával ragad, hanem mert a kalandba szőtt mély gondolatok által arra tanít, hogy figyeld magad belül, légy önmagad (és még inkább: merj önmagad lenni!:)), mert megéri, még akkor is, ha nehéz. Köszönöm az élményt!" Lea Péter a Rosszcsontokról (lektor)
"21.századi új kisregény." (egy korábbi olvasó és lektor a Rosszcsontokról)
Ha eddig elolvastad akkor téged igazán érdekel a forgatókönyvírás és szeretnél olyan embertől tanulni, aki gyakorlatban használja is mindennap a kreatív írást.
Garantálom, hogy a kurzus elvégzése után kreatívabb, átláthatóbb, meggyőzőbb történeteket fogsz alkotni. Ráadásul betekintést nyerhetsz abba, hogyan alkotják meg a nagy írók és szerzők mesterműveiket.Ezzel az a szándékom, hogy egy nap a Te műveidről is így beszélhessünk, mint ahogy róluk tesszük majd a kurzus időtartama alatt.
Azt kívánom, hogy sikeres légy és az írásaid életeket változtassanak meg, de ehhez tudnod kell azokat a technikákat és fogásokat, amiket ebben a kurzusban szeretnék neked átadni.
Kérlek, ne habozz csatlakozz még ma és változtassuk meg együtt a világot!
A 30%-os akcióval kapcsolatosan írj a következő e-mail címre és kérd a kupon kódot! nagychristian21@gmail.com
-
0.ELSŐ MODUL
-
1. lecke
Mi az én történetem? (Story)
-
2. lecke
Tucian üzenete
-
3. lecke
Hogyan használd a képzést?
-
4. lecke
Filmtörténet (dióhéjban) - Lumiére fivérek, kinematográf, stb
-
5. lecke
Mi a premissza szerepe a forgatókönyvírásban?
-
6. lecke
Karakterek (legendás archetípusok, például a protagonista/antagonista, alakváltó, stb) -- Kutatás / Jegyzetek
-
7. lecke
Hogyan írj vázlatot? (outline, logline, treatment, stb)
-
8. lecke
Inspiráció: Azaz honnan érdemes inspirálódni?
-
9. lecke
Backstory: Avagy miért fontos a háttértörténet?
-
10. lecke
Miért fontos az átírás és a fejlesztés?
-
11. lecke
Joseph Campbell/Christopher Vogler: The Hero's Journey azaz a Hős utazása
-
12. lecke
The Hero's Journey azaz a Hős utazása 2.RÉSZ
-
1.MÁSODIK MODUL
-
13. lecke
Plot Pointok: Azaz a fordulópontok
-
14. lecke
HOOK - Azaz a horog fontossága
-
15. lecke
A tét: Miért fontos?
-
16. lecke
A dialógus: Kevesebb több?
-
17. lecke
A flashback intelligens használata
-
18. lecke
Játék a nézővel
-
19. lecke
Konfliktus, Konfliktus, Konfliktus!
-
20. lecke
Kreatív átmenetek
-
21. lecke
Le a klisékkel!
-
22. lecke
Mi a mcguffin?
-
23. lecke
A helyes nézőpont (POV) - (George Lucas technikája alapján)
-
24. lecke
Ok-okozati összefüggések
-
25. lecke
Picasso módszer I.RÉSZ
-
26. lecke
Pozitív/negatív töltet: Rollercoaster
-
27. lecke
Ritmus és tempó
-
28. lecke
Tarantino technika: Avagy hogyan húzz váratlant?
-
29. lecke
Pinch: Azaz a "mini cselekménypontok"
-
30. lecke
Mini Goals
-
31. lecke
Midpoint
-
32. lecke
Climax
-
33. lecke
A karaktert a tettei határozzák meg? Igen!
-
34. lecke
Lépj be későn és szállj ki hamar!
-
35. lecke
Subplot
-
36. lecke
Jelenetírás: I.RÉSZ (egy jelenet célja/funkciója és az akadályok)
-
37. lecke
Írd meg a végét előbb!
-
38. lecke
KÁVÉSZÜNET - Pihenjünk, beszélgessünk!
-
2.BÓNUSZOK, EXTRÁK
-
39. lecke
Polaritások
-
40. lecke
Spielberg arc: Az arckifejezések jelentősége
-
41. lecke
Egy legendás filmjelenetről dióhéjban
-
42. lecke
A testbeszédről (dióhéjban)
-
43. lecke
Amikor túl sok minden történik egyszerre a storyban: Mi a megoldás?
-
44. lecke
Könyvkiadás - Amazon Kindle Publishing
-
45. lecke
A helyes nézőpont II.RÉSZ (POV)
-
46. lecke
Karakterfejlődés: Az egyenletesség fontossága
-
47. lecke
Jelenetírás II.RÉSZ - Bónusz videó
-
48. lecke
Jelenetírás: III.rész (Ultimate)
-
49. lecke
Picasso módszer II.rész - Bónusz videó
-
50. lecke
Honnan vásárolj filmes szakkönyvet?
-
51. lecke
Milyen programokat használj?
-
52. lecke
Honnan szerezz be forgatókönyveket?
-
3.LETÖLTHETŐ PDF FÁJLOK (10 DB PDF FÁJL - 32 OLDAL)
-
53. lecke
A szív útja
-
54. lecke
A forgatókönyv formátuma
-
55. lecke
Hogyan írj loglinet
-
56. lecke
Hogyan írj outlinet
-
57. lecke
Hogyan írj szinopszist
-
58. lecke
Az önképzés fontossága
-
59. lecke
Pixar technika (rövid)
-
60. lecke
A szimbólumok
-
61. lecke
Történettípusok, tippek