
HintalovonHintalovon
|
|
Az iskolai zaklatás, a kortárs online erőszak, a családban elszenvedett bántalmazás esetek iskolai következményei, és a tanár-diák / szülő-tanár konfliktusok komoly kihívást jelentenek az oktatási intézmények számára.
A tapasztalatok szerint ezekre a kihívásokra sok esetben eseti, ad-hoc válaszaik vannak az intézményeknek. A hatályos jogszabályok szerint kötelező dokumentumok (így például SZMSZ, Házirend, Alapító Okirat, Pedagógiai Program) nem adnak választ a legfontosabb folyamatokra az észlelés, jelzés, reagálás és utánkövetés dimenzióiban, ezért célszerű olyan kiegészítő protokollt (irányelv) elfogadni, amely az oktatási intézményeket képessé teszi arra, hogy valóban biztonságos környezetként működjenek.
A Program célja, hogy Magyarországon az iskolás gyermekek számára biztonságos környezetet teremtsünk a gyermekbántalmazások hatékony és sikeres megelőzésével és megfelelő intézményi kezelési protokolljaival.
Mire van szüksége a gyerekeknek az iskolában?
Mitől kell óvni a gyerekeket, hogy ne sérüljenek?
Gyermekjogok az iskolában
Jogszabályi háttér
Az iskolai ökoszisztéma
A jelzésről általában
Hogy segít az irányelv?
Jogszabályi háttér
Miről szól a 4. fejezet?
Mi az a gyermekbántalmazás?
Mik a gyermekbántalmazás lehetséges jelei?
Miért speciális, ha iskolában fordul elő bántalmazás?
Mit gondolnak róla a gyerekek?
Mit nevezünk sérülékenységnek?
Kockázati tényezők
Mit nevezünk rezilienciának?
Protektív tényezők
Mit jelent a gyerekek részvételi joga?
Miért fontos a gyerekek véleményének figyelembevétele?
Hogyan vehetnek részt a gyerekek az iskolai döntésekben?
Mikor lesz valódi a gyerekek részvétele, szerepe?
Mikor nem valódi a gyerekek részvétele?
Politikai programok
A gyerekek tájékoztatása
A gyerekek részvétele a bántalmazás megelőzésében, kezelésében
Mi az a gyermekvédelmi irányelv?
Mire ad választ a gyermekvédelmi irányelv?
Hogyan épül fel a gyermekvédelmi irányelv?
Kinek miért hasznos a gyermekvédelmi irányelv?
Gyakorlati példa
Explanatory video about the program
Rights and obligations of children in school
The school ecosystem
Child protection reporting system in school
School violence
Vulnerability
Child participation during the school years
How do the policies help the work of teachers and other employees in school?