|
|
UX alapok a gyakorlatban
Ha nem találsz megfelő szakirodalmat a UX alapokról, nem tudod, mit csinál pontosan egy UX tervező, nem vágnál bele egy hosszú, drága képzésbe, ez a tananyag neked szól.
Megpróbálom a legegyszerűbb módon megmutatni a lényeget, gyakorlati tapasztalattal kiegészíteni, hogy megismerd a szakmát.
A 3D tervezési modellen keresztül mutatom be, mit szoktunk csinálni, és hogyan, természetesen a teljesség igénye nélkül.
-
1.Mi a UX?
-
1. lecke
Miről is lesz szó a képzés alatt?
-
2. lecke
Mi a UX? (mint szakma :))
-
3. lecke
UX "előszoba"
-
4. lecke
Hasznos irodalmak, perspektívák a szakmában, gondolatok a szakmáról
-
2.Discovery szakasz - gyűjtsünk információt
-
5. lecke
Kutatás alapok
-
6. lecke
Információszerzés a célcsoporttól
-
7. lecke
Információszerzés a megrendelőtől
-
8. lecke
Desk research
-
3.Define szakasz - döntsük el mit tervezünk pontosan, és kinek
-
9. lecke
Koncepció, avagy a fáklya az úton (mit tervezünk?)
-
10. lecke
Hogyan alakítsunk ki koncepciót (workshop módszertan példák)
-
11. lecke
Flow
-
12. lecke
Perszónák (kinek tervezünk)
-
4.Design szakasz - rajzoljunk drótvázat, iteráljunk
-
13. lecke
Tervezés elmélet (ergonómia, heurisztika, gestalt)
-
14. lecke
Motivációs elméletek (Hooked modell, szokások)
-
15. lecke
Drótváz, mint tervezési eszköz
-
16. lecke
Tervezési alapok (hogyan válasszuk ki a legjobb megoldást)
-
17. lecke
Iteratív tervezés, felhasználói tesztelés