|
|
Ez a tananyag a Filmes Alapozó Műhelysorozat része.
A sorozatban a filmtörténet egyes korszakai és valamilyen mozgókép készítéssel kapcsolatos képességek találhatóak látványos és szórakoztató módon.
Ebben a tananyagban két 70-es években készült magyar filmmel fogunk megismerkedni, melyek az esztétizmus égisze alatt születtek.
De mielőtt részletesen elemeznénk őket, kicsit elidőzünk a tudatfilm és az esztétizmus fogalma körül, hazai és nemzetközi példákkal alátámasztva.
Beszélünk az időrendfelbontásos elbeszélőmódról, majd megnézzük, hogy hatott a Prágai tavasz a 70-es évek elejének filmművészetére, és hogy lehet, hogy míg egyik oldalon az esztétizmust hívta elő, ugyanakkor vele párhuzamosan jelen voltak a Budapesti Iskola dokumentumfilmesei, kipillantunk Dárday István vagy Ember Judit alkotásaira.
Majd végül elemezzük, először Makk Károly Szerelem című filmjét, ami 1971-ben elnyerte a Cannes-i zsűri díját, majd Huszárik Zoltán Szindbád című filmje következik. Latinovits Zoltán felejthetetlen volt ebben a szerepében is. 2000-ben mindkét filmet beválogatták az Új Budapesti tizenkettő közé.