|
|
Ez a tananyag a Filmes Alapozó Műhelysorozat része.
A sorozatban a filmtörténet egyes korszakai és valamilyen mozgókép készítéssel kapcsolatos képességek találhatóak látványos és szórakoztató módon.
Ebben a tananyagban a 40-es években születő Film Noir filmműfajt ismerjük meg mélyebben, és egy izgalmas összehasonlítást is végzünk.
Először - ahogy azt már megszokhattátok, körülnézünk, mi zajlott épp a világban, hiszen a filmművészetet nem lehet különválasztani az aktuális gazdasági, társadalmi és politikai helyzettől.
Látni fogjuk, hogy milyen tényezők indították útjára a Fekete Film műfaját, és minek köszönhető a Végzet Asszonya, azaz a Femme Fatale karakter megszületése.
Belekukkantunk pár ikonikus filmbe, említést teszünk a korszak filmcsillagairól, majd megnézzük, hogy élt tovább ez a bűnügyi műfaj, immáron Neo Noir néven.
Megismerjük hogy készül az ikonikus noir világítás, mik a főbb elemek, majd összevetjük Hitchcock Szédülés című filmjét, főszerepben Kim Novakkal, a Joe Esterhas által írt Elemi Ösztönnel. Paul Verhoeven rendező bevallottan szerelmes levélnek szánta ezt a filmet.