|
|
Marketing - az ötlettől a reklámozásig
Hogyan áll hozzá egy világcég egy termék bevezetésének? Mit lehet ebből átemelni a kisvállalkozások, a mikrovállalkozások világába? A gondolkodásmódot mindenképpen!
Elmagyarázom, hogy a tankönyvinek tűnő megnevezések és modellek hogyan használhatók a gyakorlatban és megmutatom, hogyan használjuk ezeket akkor, amikor kisvállalkozások marketingjét építjük fel napi munkánk során.
Először tisztázom, mire képes a marketing és mit nem várhatunk el tőle. Mert bizony, a nagyvállalatok sem minden termékbevezetése sikeres, még akkor sem, ha milliókat költenek a reklámra!
Beszélek a modern marketing megközelítésről, aminek nagyon fognak örülni azok, akik a marketinges habverést és tukmálást nem érzik magukénak.
A marketing stratégia készítést megelőző "feladatokkal" folytatjuk: mit mondjunk magunkról? kiket vegyünk célba?
A marketing stratégiát a marketing tervben vesszük végig részletesen. Szó kerül arról is, hogy a marketing stratégiát hogyan és mikor kell felülbírálni.
Néhány leckében beszélek a boltok marketingjéről is, sőt, esettanulmányokat is mutatok.
A kommunikáció, vagyis a reklám egy nagyon hangsúlyos részt kap a tréning anyagában. Arra a területre koncentrálok leginkább, amelyet évtizedes KKV gyakorlatom alapján a leghatékonyabbnak tartok: az online jelenlétre. Remélem, néhány félreértést is sikerül eloszlatni.
B2B marketing - más-e, és ha igen, mitől más, mint a B2C marketing? (és melyik mit jelent?).
Esettanulmányok és összefoglalás.
-
1.Bevezetés
-
1. lecke
Köszöntő - miről fogunk tanulni ebben a kurzusban?
-
2. lecke
Mottó: rossz terméket a legjobb marketing sem ad el
-
3. lecke
Marketing stratégia és marketing terv - miért ők az alapok?
-
2.A marketingről
-
4. lecke
A marketing definíciója - mi igen, és mi nem?
-
5. lecke
A marketing törvényei
-
6. lecke
Mert NEM kell minden marketingnek tukmálnia!
-
3.Marketing stratégia
-
7. lecke
Marketing stratégia
-
8. lecke
Még egy kis stratégia...
-
9. lecke
A stratégia időtávja
-
10. lecke
SWOT analízis - egyszerű és hasznos!
-
11. lecke
USP, pozícionálás
-
12. lecke
Mire képes a pozícionálás?
-
13. lecke
Célcsoport
-
14. lecke
Mennyit költsünk marketingre?
-
4.Marketing terv
-
15. lecke
A marketing terv célja
-
16. lecke
A vezetői összefoglaló
-
17. lecke
Piackutatás helyett
-
18. lecke
Amihez nyitott szem kell: célpiac leírás
-
19. lecke
Product: a termék, a szolgáltatás
-
20. lecke
Price: az árstratégia
-
21. lecke
Place: az értékesítési csatorna
-
22. lecke
Promotion: a marketing kommunikáció
-
23. lecke
Időzítési terv
-
24. lecke
MIR - Marketing Információs Rendszer
-
25. lecke
Rémes, de szükséges: a kalkuláció
-
26. lecke
Összefoglalásképp: a marketing stratégia lényege
-
5.A marketing stratégia felülvizsgálata: mit tegyünk meg évente?
-
27. lecke
Hol változtassunk?
-
28. lecke
Legyen tisztább a cél! SMART célmeghatározás
-
29. lecke
A stratégiát EMBEREK mozgatják...
-
6.Eladáshelyi marketing
-
30. lecke
Jártunkban-keltünkben... A bolt helye
-
31. lecke
A bolt is márka!
-
32. lecke
Végre bejött a vevő! Marketing munka a boltban - képes esettanulmányok
-
33. lecke
Bolt esettanulmányok
-
7.Marketing kommunikáció
-
34. lecke
Miért más a logó egy KKV esetében?
-
35. lecke
Vajon kell-e a szlogen?
-
36. lecke
Marketing eszközök, avagy hol tudunk megjelenni?
-
37. lecke
Nem opera hősnő... az AIDA modell és gyakorlati haszna
-
8.Online marketing: a kisvállalkozások valódi játéktere
-
38. lecke
Az online marketing működési módja
-
39. lecke
Online marketing eszközök
-
40. lecke
AIDA a weben - online marketing kommunikációs stratégia
-
41. lecke
Milyen a jó honlap? lényeges jellemzők és a webergonómia
-
42. lecke
A SEO folyamata
-
43. lecke
SEO területek
-
44. lecke
Honlap design, ahol nem a megrendelő ízlésének kéne dönteni...
-
45. lecke
Online kampányok: milyenek vannak?
-
46. lecke
Az online kampányok jellemzői
-
47. lecke
A kampány megtervezése - amit a megrendelőnek kötelező megtennie!
-
48. lecke
Kampány felépítés
-
49. lecke
Kampány költés
-
50. lecke
Kampány hatékonyság ellenőrzés
-
10.Marketing esettanulmányok
-
53. lecke
Stratégiai példák