
Ujvári Máriamarketinges, SEO tanácsadó, webdesigner
|
|
Hogyan áll hozzá egy világcég egy termék bevezetésének? Mit lehet ebből átemelni a kisvállalkozások, a mikrovállalkozások világába? A gondolkodásmódot mindenképpen!
Elmagyarázom, hogy a tankönyvinek tűnő megnevezések és modellek hogyan használhatók a gyakorlatban és megmutatom, hogyan használjuk ezeket akkor, amikor kisvállalkozások marketingjét építjük fel napi munkánk során.
Először tisztázom, mire képes a marketing és mit nem várhatunk el tőle. Mert bizony, a nagyvállalatok sem minden termékbevezetése sikeres, még akkor sem, ha milliókat költenek a reklámra!
Beszélek a modern marketing megközelítésről, aminek nagyon fognak örülni azok, akik a marketinges habverést és tukmálást nem érzik magukénak.
A marketing stratégia készítést megelőző "feladatokkal" folytatjuk: mit mondjunk magunkról? kiket vegyünk célba?
A marketing stratégiát a marketing tervben vesszük végig részletesen. Szó kerül arról is, hogy a marketing stratégiát hogyan és mikor kell felülbírálni.
Néhány leckében beszélek a boltok marketingjéről is, sőt, esettanulmányokat is mutatok.
A kommunikáció, vagyis a reklám egy nagyon hangsúlyos részt kap a tréning anyagában. Arra a területre koncentrálok leginkább, amelyet évtizedes KKV gyakorlatom alapján a leghatékonyabbnak tartok: az online jelenlétre. Remélem, néhány félreértést is sikerül eloszlatni.
B2B marketing - más-e, és ha igen, mitől más, mint a B2C marketing? (és melyik mit jelent?).
Esettanulmányok és összefoglalás.
Köszöntő - miről fogunk tanulni ebben a kurzusban?
Mottó: rossz terméket a legjobb marketing sem ad el
Marketing stratégia és marketing terv - miért ők az alapok?
A marketing definíciója - mi igen, és mi nem?
A marketing törvényei
Mert NEM kell minden marketingnek tukmálnia!
Marketing stratégia
Még egy kis stratégia...
A stratégia időtávja
SWOT analízis - egyszerű és hasznos!
USP, pozícionálás
Mire képes a pozícionálás?
Célcsoport
Mennyit költsünk marketingre?
A marketing terv célja
A vezetői összefoglaló
Piackutatás helyett
Amihez nyitott szem kell: célpiac leírás
Product: a termék, a szolgáltatás
Price: az árstratégia
Place: az értékesítési csatorna
Promotion: a marketing kommunikáció
Időzítési terv
MIR - Marketing Információs Rendszer
Rémes, de szükséges: a kalkuláció
Összefoglalásképp: a marketing stratégia lényege
Hol változtassunk?
Legyen tisztább a cél! SMART célmeghatározás
A stratégiát EMBEREK mozgatják...
Jártunkban-keltünkben... A bolt helye
A bolt is márka!
Végre bejött a vevő! Marketing munka a boltban - képes esettanulmányok
Bolt esettanulmányok
Miért más a logó egy KKV esetében?
Vajon kell-e a szlogen?
Marketing eszközök, avagy hol tudunk megjelenni?
Nem opera hősnő... az AIDA modell és gyakorlati haszna
Az online marketing működési módja
Online marketing eszközök
AIDA a weben - online marketing kommunikációs stratégia
Milyen a jó honlap? lényeges jellemzők és a webergonómia
A SEO folyamata
SEO területek
Honlap design, ahol nem a megrendelő ízlésének kéne dönteni...
Online kampányok: milyenek vannak?
Az online kampányok jellemzői
A kampány megtervezése - amit a megrendelőnek kötelező megtennie!
Kampány felépítés
Kampány költés
Kampány hatékonyság ellenőrzés
Stratégiai példák