Szent István EgyetemA Szent István Egyetem (SZIE) a felsőoktatási intézmények integrációs programjának részeként a Gödöllői Agrártudományi Egyetem, az Állatorvos-tudományi Egyetem, a Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem, a Jászberényi Tanítóképző Főiskola, valamint az Ybl Miklós Műszaki Főiskola szervezeti integrációjával 2000. január 1-jén jött létre.
Az Egyetem struktúrája először 2003-ban módosult, amikor a budai kampusz három kara (volt Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem) kivált, melynek eredményeként 2008 végéig a SZIE hat karral, négy kampuszon működött.
2009. január 1-jei hatállyal a Tessedik Sámuel Főiskola (TSF) Tessedik Sámuel Egyetemi Központ (TEK) néven három karral és egy intézettel beolvadt a SZIE- be.
A 2011-es év további intézményi integrációt tett szükségessé: október 1-jével az Alkalmazott Bölcsészeti Kar beolvadt a Pedagógiai Karba és Alkalmazott Bölcsészeti és Pedagógiai Kar néven szarvasi központtal működik. A Víz- és Környezetgazdálkodási Kar valamint az Egészségtudományi és Környezet-egészségügyi Intézet pedig a Gazdasági Karba beolvadva Gazdasági, Agrár- és Egészségtudományi Kar néven békéscsabai központtal folytatja tevékenységét.
Az Alkalmazott Bölcsészeti és Pedagógiai Kar szarvasi telephelyű Pedagógiai Intézete 2014. augusztus 1-jétől. a Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Karaként működik tovább.
Fenntartói döntés alapján az Élelmiszertudományi Kar, a Kertészettudományi Kar valamint a Tájépítészeti és Településtervezési Kar a Budapesti Corvinus Egyetemből kiválik és a Szent István Egyetem szervezetébe olvad be 2016. január 1. hatállyal.
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának döntése értelmében és a felsőoktatási struktúra átalakításának lépéseként 2016. július 1-től az Állatorvos-tudományi Kar kivált a Szent István Egyetemből és önálló egyetemmé alakult, az ugyancsak távozó jászberényi Alkalmazott Bölcsészeti és Pedagógiai Kar pedig az egri Eszterházy Károly Egyetem részeként működik tovább.
A karok feladatrendszere, szervezete és működése az utóbbi évtizedben jelentősen módosult, alkalmazkodva a megváltozott társadalmi és gazdasági környezethez.
Egyetem
|
|
Zöldpont rendszer
Kurzusunk alapvetően a „Fenntartható természetvédelem megalapozása magyarországi Natura 2000 területeken” (Svájci-Magyar Együttműködési Program) c. projekt eredményeire épül. Ez 12 db Natura 2000 területre vonatkozó fenntartási tervet jelent.
Emellett a 2008 őszén megvalósult, „Natura 2000 területek fenntartási tervének elkészítése és ehhez kapcsolódó szolgáltatások elvégzése” című projekt eredményei – 20 Natura 2000 területre vonatkozó fenntartási tervek – szintén elérhetők a naturaterv.hu on-line alkalmazáson keresztül. Jelen kurzus ezen honlap (naturaterv.hu) használatához – beleértve az üzem szintű fenntartási tervek készítését – kíván segítséget nyújtani.
-
1.Bevezetés
-
1. lecke
Környezeti fenntarthatóság a mezőgazdaságban
-
2. lecke
A fenntartható és környezetkímélő mezőgazdálkodás
-
3. lecke
A fenntartható és környezetkímélő mezőgazdálkodás
-
2.Adat felvételezés
-
4. lecke
A zöldpont rendszer célja és általános felépítése
-
5. lecke
A vizsgálat folyamata, a felmérés előkészítése
-
6. lecke
Adat felvételezés: a kérdőív szerkezete és a gazda
-
7. lecke
Ökofunkciók
-
3.Zöldpont kérdőív kitöltése - Gál tanya esettanulm.
-
8. lecke
Gáltanya bemutatkozás
-
9. lecke
Zöldpont kérdőívhez szükséges dokumentumok 1.
-
10. lecke
Zöldpont kérdőívhez szükséges dokumentumok 2.